Kiedy Sigma nie działa
Problemy z urządzeniami Sigma
Większość dostępnych na rynku lampek firmy Sigma jest ekranowana przed interferowaniem z bezprzewodowymi licznikami. Jeśli posiadasz światło innej firmy, komórkę, głośnik albo inne urządzenie bezprzewodowe zamocowane obok licznika Sigmy, możesz doświadczać interferencji od tych urządzeń. Problem jest właściwy wszystkim bezprzewodowym licznikom, nie tylko tej jednej marki. Światła mogą emitować elektroniczny "szum" który może wpływać na zdolność licznika do odczytywania sygnałów z czujników. Jeśli jedziesz nocą, z lampką, i nie widzisz odczytu prędkości, kadencji ani pulsu, może to być spowodowane umieszczeniem innych urządzeń obok licznika.
Nie wszystkie światła posiadają ekranowanie. Są w nie wyposażone wszystkie urządzenia marki Sigma by zapobiec negatywnemu wpływowi na komputer. Jeśli masz z tym problemy, możesz spróbować:
1. Zmień markę świateł na ekranowane, np. Sigma
2. Przesuń światło najdalej od komputera na prawo jak to tylko możliwe. Wszystkie anteny bezprzewodowe w liczniku znajdują się po jego lewej stronie- to zazwyczaj rozwiązuje sprawę
3. Przełóż światło na kask
Jeśli masz problemy z bezprzewodowymi urządzeniami Sigmy, sprawdź nasz artykuł. Sigma oferuje parę technologii bezprzewodowych więc rzuć okiem na nasze porady:
Modele ATS:
1. Upewnij się, że urządzenie jest poprawnie zamocowane a komputer dobrze "zatrzaśnięty" w mocowaniu. Napis SIGMA na czele uchwytu powinien być zwrócony przodem do roweru. W ten sposób styki na uchwycie pokryją się ze stykami na liczniku.
2. Nadajnik musi być zainstalowany na przednim widelcu, zwracając się frontem do kierunku jazdy, w zasięgu 70 cm od komputera. Czujniki ATS nie mogą być używane na tylnym kole.
3. Czujnik bezprzewodowy musi znajdować się w odległości max. 5mm od magnesu na szprychach. Na tyle nadajnika można znaleźć napis SENSOR. Magnes musi być ułożony równolegle do tego napisu.
4. Upewnij się, że magnes zwrócony jest przodem do nadajnika. Magnesy Sigmy mają dwie strony- ta z "magnesem właściwym" będzie miała logo Sigmy.
5. Jeśli nadajnik i magnes są ułożone prawidłowo, powinno być słyszalne delikatne kliknięcie przy ich zbliżeniu (to kontaktron reaguje na pole magnetyczne).
6. Jeśli magnes i czujnik są ułożone poprawnie zobaczysz też mignięcie zielonej diody LED na przedzie czujnika obok logo SIGMA. Jeśli nie widzisz migającej diody LED, znaczy to że trzeba wymienić baterię albo magnes nie jest wystarczająco blisko.
7. Wymień baterię CR2032. Strona z ładunkiem ujemnym musi zwracać się do płytki drukowanej z obwodem, strona z ładunkiem dodatnim- na zewnątrz.
8. Upewnij się, że pokrywka baterii jest poprawnie zamocowana.
9. Spróbuj wyczyścić styki w uchwycie i liczniku. Można to zrobić pocierając je szmatką nasączoną alkoholem.
10. Jeśli posiadasz lampki lub komórkę zamocowane obok licznika, przejdź na sam koniec artykułu.
Modele STS:
1. Upewnij się, że licznik jest zamocowany w uchwycie i wyświetla migające zera. Znaczy to, że szuka sygnału. Jeśli migające zera nie są widoczne, nie jest zamocowany poprawnie albo jest coś nie tak z uchwytem. Na liczniku i uchwycie znajdują się srebrne styki które muszą się dotykać. Logo Sigma na uchwycie zwracać się będzie w stronę przodu roweru.
2. Upewnij się, że uchwyt nie jest wygięty, krzywy albo zabrudzony- w/w styki muszą się dotykać.
3. Bezprzewodowy nadajnik musi być umieszczony w odległości max 90cm od licznika w przypadku czujnika prędkości i 110cm dla kadencji i tętna.
4. Bezprzewodowy nadajnik na ramieniu korby nie może znajdować się dalej niż 5mm od magnesu na ramie.
5. Ułóż odpowiednio słowo sensor na czujniku aby odpowiadało ułożeniu napisowi na magnesie.
6. Upewnij się, że magnes zwraca się do nadajnika. Magnesy Sigmy mają napis SIGMA na stronie "magnesowej".
7. Jeśli nadajnik i magnes ułożone są prawidłowo, powinno być słyszalne delikatne kliknięcie powodowane przez kontaktron.
8. Obok logo Sigma na czujniku kadencji i prędkości znajduje się zielona dioda LED- przez pierwsze parę cykli dioda powinna się zaświecić. Jeśli tak się nie dzieje, należy wymienić baterię albo bardziej zbliżyć czujniki.
Sprawdź i ew. wymień baterie w liczniku i nadajniku. Bateria w liczniku jest włożona poprawnie jeśli uruchamia się ekran. Baterie powinno wymieniać się na CR2032.
- sprawdź poprawne umieszczenie baterii w czujniku prędkości i kadencji STS modeli serii TOPLINE 2009 i 2012 (umieszczenie widoczne jest na pokrywce baterii). Upewnij się, że mały "języczek" jest obecny i uniesiony o ok 45 stopni na nasadce baterii (patrz obrazek). Seria TOPLINE 2016 nie ma tego styku.
- upewnij się, że bateria jest włożona poprawnie. Strona z ładunkiem ujemnym musi zwracać się do obwodu, natomiast z dodatnim musi zwracać się na zewnątrz. Powyższe zdjęcie przedstawia niewłaściwe ułożenie baterii.
- upewnij się, że zamknięcie baterii nadajnika STS jest poprawnie ułożone. Dla modeli TOPLINE 2009 i 2012, po otwarciu i zamknięciu klapki, dopasuj trójkąt z kropką i obróć zgodnie z ruchem wskazówek zegara (patrz obrazek niżej).
Michał, specjalista ds. sprzedaży
Gdynia 10/10/2018